Showing posts with label Malacca. Show all posts
Showing posts with label Malacca. Show all posts

Monday, 9 February 2009

We were in Melaka, way back in 2005

Hari ni cuti extra sehari sempena Thaipusam, kitaorg tak kemana2. Hari Sabtu, kitaorg pergi KLCC nak cari baju swimming Akid, dah ketat sebab badan naik tak hengat... Semalam kitaorang ke Kota Kemuning ada birthday party Aqeesha Sofi Ros, anak arwah Abg Ki. She turns 5 this year. Masa arwah meninggal dulu, dia baru setaun. Cepat betul masa berlalu...

Malamnya along sekeluarga datang rumah, tidur smlm, tghari td baru balik. So, petang camni kitaorang melepak di rumah jer. Tengah nak copy semua files2 dari notebook ni masuk hard disk terjumpa pulak gambar2 lama, termasuk ler gambar masa pergi melaka in 2005. It was almost 4 years ago, kalau compare badan Akid pun berbezanya... hehee.


Kecik & skinny budak ni ms dolu2, tak mcm skrg...



Sempat try beca ni, penuh bunga-bungaan yg tak tahan tuh... heheh

Snap gambar Akid tergelak sorang2 tengok kartun... Hantu citer kartun sampai skrg...

Stayed kat legacy hotel, amik junior suite...
not bad, cuma jauh sket dari bandar Melaka
Ms tu traffic tak sebusy skrg... so sng travel & parking keter.
skrg kena cari hotel yg walking distance, ramai sungguh org kat Melaka...
Dah ada Dataran Pahlawan, Menara Taming Sari & all...


Melepak2 kat legacy hotel swimming pool





Tuesday, 27 January 2009

We were in Melaka, again...

Last CNY weekend, we went to A Famosa Animal park before continuing our trip to Melaka city centre. The original planning was to stay there for 2 nites but after spending a night and touring the whole Bandar Melaka, then we felt there's no need to extend our stay...

We enjoyed strolling along Melaka river, through the old and the new buildings, dataran pahlawan... We took this double decker bus ride along with the tourists, to have a feel being as tourists, hehee. We took the boat ride, we went up the Taming Sari tower, had asam pedas melaka, Akid got his cowboy hat and wooden pistol, bought some souvenirs, etc, etc...  Well it was fun:)


We stayed at Seri Costa, Just a walking distance to most of the interesting places...

Asam pedas at Menara Taming Sari Cafe, sorry to say, it was so-so jer...

Double decker bus ride around Bandar Melaka


Menara Taming Sari





Melaka river cruise
In Samudera Muzium



In front of A Famosa Resort



Tgh giler amik gambar merak di A Famosa Animal world...
so graceful, so stunning...





Taking ride on a raft to the Monkey island...


Elephant show
So amaze with these elephants, they can play football, basketball, painting, cycling, you name it...